Flippin' the big trip!

10 februari 2011 - Darwin, Australië

Aan mijn trouwe bloglezers (als ik die uberhaupt heb)... Het vervolg van mijn avontuur vanuit Airlie Beach:

We namen de shuttlebus vanuit Airlie Beach naar Proserpine Airport, de heetste busrit ever (Coco:"Kijk die zweetdruppels nou! Ik ben kletsnat! Kijk ze!!"). Ik kreeg een spontane lachbui toen ik het vliegveld zag liggen: tussen de korenvelden leek het meer op een groot pompstation! Toen we wilden inchecken vroegen ze niet eens naar ons paspoort (achteraf niet eens zo raar voor een domestic flight) en bij de securitycheck mochten we de inhoud van onze koeltassen (jaja, in nationalisch oranje, iedereen hier heeft koeltassen) geheel meenemen: 1,5 L water, een pot mayo, een sinasappel, honing&nutella! We waren met stomheid geslagen, haha.

Aangekomen in Brisbane gingen we meteen naar ons oude hostel Bunk waar we de vorige keer ook hadden geslapen. Feels like home! Heerlijk getukt na die rottige busrit van vorige nacht. In Brisbane zaten ook de Gagaju-boys in een ander hostel en een jongen die we op Fraser Island hadden ontmoet, dus daar hadden we de rest van de tijd mee gechilled. We zijn twee keer ga partyen, waarbij we bij de tweede keer naar het casino waren gegaan. Dat was voor mij de eerste keer en ik had meteen $40,- gewonnen met roulette! O nee, daar ligt een verslaving op die loer! Zijn ook met de hele groep naar een open air-cinema gegaan en 'Nanny McPhee' gekeken maar was echt lachen, er hing een beetje kinder-Paradesfeer (waar ik trouwens ontzettend zin in heb als ik terugkom :P). Hebben ook een beetje geshopt (precies $40,- dus kleren voor nop) en Co&Aal zijn zelfs naar de kapper gegaan (Co zat er met een kop bij van: O wee als je mn haar verkloot dan ga ik je echt slopen! Maar het was bij beiden super mooi geworden). We zijn zo geen backpackers! Op zaterdag 05/02 vlogen we naar Cairns, daarvoor zijn we nog naar Lone Pine Koala Sanctuary gegaan en met Koala's gecuddled en Kangaroo's geaaid (die trouwens zo tam waren dat we ze ervan verdachten dat ze gedrugged waren). Koala's zijn echt mn nieuwe lievelingsbeesten, zitten alleen maar in de raarste posities te chillen en slapen :p Opweg naar het vliegveld zat ik een beetje hardop na te denken dat ik eigenlijk helemaal geen zin had om alleen verder te reizen (zou nog 3 weken in Aussie blijven om naar Alice Springs te gaan en te WWOOFen) omdat we het zo leuk samen hebben! Ook was ik Australie eigenlijk een beetje zat en wilde ik Bali&Cambodja (waar Co&Aal eerst heengingen) echt niet missen... En ik ken mezelf (of heb mezelf leren kennen): als zo'n gedachte erinkruipt is hij er moeilijk weer uit te slaan. Alex&Co zaten natuurlijk te krijsen dat ik echt meemoest...

In Cairns aangekomen zaten we in het partyhostel (Gilligans) wat tevens een giga club was met eettentjes eronder en op elke verdieping een keuken&tv-room (zeer zeldzaam). We waren alleen echt gebroken na de vlucht dus ploften vrijwel direct in bed om 23:00 en hebben vervolgens allemaal 12 uur geslapen (gelukkig zaten we aan de rustige kant van het hostel). De volgende dag ging ik met Co naar DFO, een mega outletstore die Abercrombie&Fitch verkocht voor nop (3 shirtjes en een broekje ingeslagen :P, zij 2 broekjes en een shirtje). Daarna meteen naar een internetcafe gegaan en mama gebeld over mijn trip-verandering (wilde eigenlijk wel weten wat mn ouders ervan zouden zeggen; als zij het belachelijk zouden vinden zou ik toch gaan twijfelen...) die super entousiast was dus meteen een ticket geboekt (helaas kon ik mijn andere tickets niet meer omboeken dus dat was mooi weggegooid geld). IK GA NAAR BALI! Ook papa zei natuurlijk dat hij het hartstikke leuk vond (wilt zijn lieve dochter natuurlijk niet alleen op pad laten gaan, he?) dus ik blij, zij blij :)

Waren trouwens ook nog op een daytrip Great Barrier Reef gegaan met een catamaran, was super leuk en hebben tijdens het snorkelen een zeeschildpad aangeraakt! Kwamen twee aardige jongens uit Haarlem tegen (klinkt vreselijk maar eindelijk een keer nederlands praten met anderen; wij komen zo weinig nederlanders tegen!) die toevallig ook in ons hostel zaten. Zijn met hun die avond naar het casino gegaan en heb weer $20,- gewonnen met roulette! Haha gokverslaving; Holland Casino here I come!

Zit nu in Darwin wat het saaiste gat op aarde is, niet normaal. Er lopen hier allemaal dronken Abbie's (zoals Co ze noemt: Aboriginals) en we zagen ook een keer een Abbie-vrouw als een zwerfhond worden afgevoerd in een soort zwerfhondenpolitiebusje, onder luid gekrijs; echt shocking. We hadden sowieso weinig aboriginals gezien maar wisten niet dat het zo slecht met die bevolking ging. We zitten eigenlijk een groot deel van de dag in de bieb waar gratis internet is (maar voor maar 30 min per computer dus lopen de hele tijd van comp naar comp, cheape backpackers!) en airco aangezien het superduper heet is buiten en heel humid. Co&Aal vliegen vanavond naar Bali en ik morgenochtend om 04:45! Heb er zo'n zin in, geen natuurrampen meer en verregende dagen!

Hou jullie wederom op de hoogte, maar nu vanuit Azie waar de dagen zonnig zijn en het leven goedkoop WOEHOE!

Kussen van Eva

PS Ik had een lijstje gemaakt van de spullen die ik had gekregen die super handig zijn gebleken. Ode aan:

*De familie Van den Ende (of moet ik zeggen Dagmar): zonne-energie zak/leeslampje, topding aangezien mijn hemazaklamp het na 2x had begeven!

*Berber: Opinelzakmes, voor fruit&zelfbescherming (gelukkig nog niet voor het laatste doeleind gebruikt)

*Annebeth&Co: leatherman, de miniversie is het beste schaartje ooit! En de vijl is ook erg bruikzaam op dooie uurtjes.

*Mama: envirosak (oprolbare plastic zak) voor de was, passen 3 trommels vol in. Muisje (voor als de zonne-energiezaklamp op is).

*Susanne: Lonely Planet Australia, THE BIBLE!

*Papa: Sydney Rough Guide (helaas nu wel een beetje een blok aan het been dus neem een grote tas mee naar Vietnam om hem weer mee terug te nemen&1000 andere spullen!)

1. Jelle:
    10 februari 2011
    Hoi Eva,

Ja, je hebt zeker trouwe bloglezers hoor, ik ben er een van! Leuk om te lezen weer!

xx Jelle
  2. marjonski:
    10 februari 2011
    ook ik ben een trouwe lezer, maar reageer niet altijd. jaja ik hoor het wel, you lazy backpacker, maar wel onwijs veel lol zo te horen.
    Ben heel trots op je dat je het zo leuk hebt en ook wel een beetje
    jaloers, maar in mei.......Japannie!! 3 weken daarvoor zit ik nog
    een weekje op Ibiza, dus kom uitgerust bij jou aan! weet zeker
    dat jij ook met mams en mij (wat oudere dametjes) heel veel spectaculaire uurtjes gaat beleven. hele hele dikke kus, ook van Rem
    en.......GENIETEN!!!!!